Özel Okul Sektöründe Web Sitesi Standartlarının Önemi

Daha önce yayınladığımız Eğitim Sektöründe Webin Önemi adlı makalemizde web sitesi eğitim sektöründe neden önemlidir konusunu açıklamaya çalışmıştık.

Daha önce yayınladığımız Eğitim Sektöründe Webin Önemi adlı makalemizde web sitesi eğitim sektöründe neden önemlidir konusunu açıklamaya çalışmıştık.

Bu yazımızda da bir okul web sitesi yazılımının sahip olması gereken standartlara değineceğiz.

Eğitim sektörünün her geçen gün özelleştiğini görmemek imkansız. Özelleşen her sektör gibi eğitim sektörünün de bu süreçte giderek daha fazla rekabet içerisine girmesi kaçınılmaz.

Rekabetin pazarlamaya bakan yüzünde günümüzdeki en etkin mecrası ise internet. Hedef kitleyi ikna online ortamda başlıyor. Kurum ile hedef kitlenin ilk iletişimi başarılıysa, hedef kitle kuruma karşı bir adım daha atıyor.

Kurumların online ortamdaki şubesi olarak nitelendirdiğimiz web sitelerinin hedef kitle ulaşımı açısından, yazılımsal ve içeriksel olarak bir çok standartı barındırması gerekli. Aksi taktirde hedef kitleyle yukarıda bahsettiğimiz ilk iletişim başarı ile gerçekleşemiyor.

Arama Motoru Standartları

Eğitim kurumları öncelikle online ortamda bulunabilir olmalı. Bunun içinde web sitesi yazılımlarının arama motoru standartlarına uygun olması gerek. Bir web sitesi yazılımsal olarak tamamlandıktan sonra siteye SEO çalışması yapmakla, yazılım sürecinde arama motoru modüllerini eklemek ve arama motorlarının benimseyeceği şekilde bir frontend kodlaması yapmak arsında çok büyük yarar farkları var.

Bu standartlar konusunda destek alan veya tecrübeli kurumlar ile çalışan eğitim kurumlarının arama motorlarında bulunabilme oranı çok daha fazla olacaktır.

Soru: Biz çok büyük bir eğitim kurumuyuz, arama motorlarında sektörel aramalarımızda çıkmasak olur mu?

Cevap: Eğer göz önünde olamamak gibi bir riski alabiliyorsanız, olur tabi ki neden olmasın. Bu hızda özelleşen bir sektörde, ne kadar büyük bir eğitim kurumu olursanız olun arama motorları üzerinde bulunabilir olmayı önemsemiyoruz demek mantıklı değil.

İçerik Standartları

Yapılan kullanıcı deneyimi testleri gösteriyor ki eğitim arayan hedef kitle karmaşık yapılardan hoşlanmıyor. Sadeliği işlevsellikle buluşturan eğitim kurumu web sitelerinin sayfa gezinme sayılarının daha yüksek olduğu ve daha fazla başvuru eğilimi sağladığı gibi bir gerçek var .

İçeriklerde ise hedef kitlenin aradığı şey, zihnindeki sorulara yanıtlar bulabilmek.

Siz kurumunuzda çok farklı bir eğitim metodu hayata geçirmiş olabilirsiniz. Fakat eğitim arayan her ebeveynin zihninde kalıplaşmış sorular var. Bu soruların ne kadarına ilk karşılaşmanızda yeterli ve ikna edici cevaplar verebiliyorsunuz?

Bu önemli!

Aklındaki soruların cevaplarını alabildiğini düşünen veli bir adım daha atarak en azından bir bilgi edinme veya randevu formunu doldurma eğilimi gösterecektir.

İletişim Standartları

Eğitim iletişim işidir. Daha web sitesinde iletişim standartlarını oturtamamış kurumların, öğrencilerine kazandıracakları iletişim yetileri sorgulanmalıdır, sorgulamaya açık olmalıdır.

Online iletişimde çift taraflı bir iletişim metodu izlenmelidir. Yani; kurum web sitesindeki bir içeriğini hangi yöntemlerle hedef kitleye ulaştırabiliyor, hedef kitle hangi yöntemlerle aradığı bir içerikle ne şekilde iletişim kuruyor?

Bu iki soruya verilecek, geçerli cevaplar üzerinden online ortamda bir iletişim standartı oluşturmak zorunda olduğumuzu bilelim.

İletişim standartları oluşturulurken, sosyal medya, izinli mail marketing, facebook, twitter ve adwords reklamları ve bunların web siteniz ile ilişkilendirme süreç ve yöntemleri mutlaka göz önünde bulundurulmalı.

Yeni yıl bütçelerinin ve yeni dönem planlamalarının oluşturulduğu zaman dilimlerindeyiz.

Web sitesi ve online mecralarında bir yenileme sürecine gidecek olan kurumların, yukarıda paylaştığımız üç standarta dikkat etmesini önemle tavsiye ediyoruz.

bilgi için: info@monolog.com.tr
0212 451 04 55