Eğitim Sektörü Ve İnteraktif Medya Planlama

İnternetin günümüzde, tanıtım ve pazarlama üzerindeki etkisinin keşfi ile, son dönemlerde oldukça sık duyduğumuz bir kavram; İnteraktif Medya Planlama (İMP). Eğitim

İnternetin günümüzde, tanıtım ve pazarlama üzerindeki etkisinin keşfi ile, son dönemlerde oldukça sık duyduğumuz bir kavram; İnteraktif Medya Planlama (İMP).

Eğitim sektörü ise bu kavramı özellikle son iki yıldır keşfetmiş durumda. Sektörün belirli dönemlere sıkıştırılmış tanıtım süreçlerinin, artık bütün bir yıla yayılmasıyla birlikte interaktif medya planlama da büyük önem kazandı.

İMP’nin, kitle odaklı hedeflemeleri, revizeye izin vermesi, anında müdahale edilebilir olması, bütçe optimizesi, çok geniş segmentlerde ölçümlenmesi ve raporlanması gibi bir çok avantajı eğitim sektörünün ilgisini kazanması için geçerli sebeplerden sadece birkaçı.

Eğitim kurumları, interaktif medya planlama ile outdoor reklam modellerinin aksine hedef kitleden anında dönüş alabilmekteler. Tamamen etkileşimli bir mecra olan internetin gücü de tam olarak bu noktada kurumlara yansıyor. Hedef kitle analizinizi iyi yapan, İMP mecralarını iyi belirleyen ve reklam hedeflemelerini başarılı şekilde optimize eden eğitim kurumları, hedef kitleden dönüşleri etkin ve herhangi bir süreç uzamasına maruz kalmadan almaktalar.

İnteraktif Medya Planlama; internet üzerinde eğitim araştırması yapan hedef kitleye ulaşma amacı içerisinde olan eğitim kurumlarının bir zorunluluk olarak reklam planlamalarına dahil etmeleri gereken bir modeldir.

Sektörde rekabetin artması ile İMP bütçelerinin yükselmesi gelecek süreçte kaçınılmaz bir gerçek. Fakat yatırımlarını rakiplerinden daha önce yapan kurumlar içinse bu gerçeklik bir avantaja dönüşecektir. Reklam kalite puanları, kitlede marka algısının yerleşmesi gibi etkenler, yatırımlarını bir adım önde yapan eğitim kurumları için mutlak avantaj sebebi.

Reel dünyada olduğu gibi, sanal dünyada kapılacak köşelerin, doldurulacak boşlukların eğitim sektörü için henüz var olduğu fakat hızla dolmaya başladığı gerçeğini gözardı edemeyiz.

Eğitim Kurumları İMP İle Çok Fazla Mecrada Varlık Gösterebilir

Google AdWords

Google’ın ve dolayısı ile sanal dünyanın en büyük reklam ağına sahip İMP platformudur. Eğitim kurumları Google AdWords ile, Google arama ağı, Google görüntülü reklam ortağı sitelerde, hedef kitle odaklı olarak reklam planlamalarını yapabilirler.

Facebook

Sosyal medyanın hâlen en yüksek kullanıcı potansiyeline sahip mecrası. Facebook reklamları ile gelişmiş hedef kitle filtrelemeleri yapılabilinmekte ve düşük maliyetlerde yüksek dönüşler alınabilmektedir.

Instagram

Günümüzün yeni trendi Instagram reklamları da İMP’nin temel taşlarından biri olarak yerini aldı. Giderek yükselen kullanıcı istatistiğine ve geri dönüş oranlarına bakıldığında Instagram’ın plan dışı kalması imkansız gibi. Instagram reklam yönetimleri Facebook Reklam Yönetim Paneli aracılığı ile gerçekleştirilmektedir.

Haber Siteleri – Eğitim Platformları ve Diğer Mecralar

Eğitim kurumlarının vazgeçilmez mecralarından biri de günlük olarak binlerce tekil kullanıcının ziyaret ettiği haber siteleri ve eğitim platformları. İMP’nin önemli bir mecrası olan Google AdWords sayesinde, farklı mecralarla irtibat telaşını ve ayrı bütçelendirme gibi kaygıları bir kenara bırakıp, tek bütçe ve tek panel üzerinden Google Adsense üyesi haber siteleri ve platformlarda reklamlarımızı sadece Google ile muhatap olarak yayınlatabiliriz. Günümüzün trafiği en yüksek haber siteleri Google Adsense üyesidir.

İnteraktif Medya Planlama İçin Eğitim Kurumları’na Öneriler 

  • İMP’nin temel unsuru web sitenizdir. Kurumunuzu iyi şekilde yansıtamayan, interaktif medya planlamanız ile yazılımsal veya içeriksel olarak uyum sağlamayan bir web sitesi ile hedef kitleden başarılı dönüşler alınması zordur.
  • İMP yaparken mecra analizi, hedef kitle analizi, konsept üretimi süreçlerinin profesyonelce işletilmesi bütçenin maksimum verimle kullanılması açısından önemlidir.
  • İMP sadece reklam verip, tıklama almaktan ibaret bir süreç değildir. Algı yaratmanın ve algı sürekliliği sağlamanın en önemli araçlarını kullandığımız etkin bir süreçtir.
  • Eğitim kurumlarının İMP’yi yeni keşfetmeye başlamış olmaları, İMP’ye yeni bütçe ayıracak kurumlar için önemli bir avantaj sebebidir.
  • Profesyonel bir kurumdan destek alınmayan planlama süreçlerinde yapılacak hatalar, maddi olarak veya algısal olarak yorucu sonuçlara sebebiyet verebilir. Kurumunuzu ve sektörünüzü tanıyan kurumlarla çalışmanızı öneriyoruz.
  • Kurumsal iletişiminiz veya kurumsal tanıtım departmanınızdan kopuk bir İMP düşünülemez. Süreçlerinizde etkin rol almalılar.
  • Veli ve öğrencilerinize İMP süreçlerinizde yer açın. Pozitif viral değeri taşıyan enstrumanlar güzeldir! 🙂
  • Eğitim sektöründe sürekli İMP yapan kurumlar dikkatinizi çekti mi? Muhtemelen, geri dönüş alamayan kurumlar bir alana sürekli yatırım yapmazlar tezinde hem fikir olacağız.

Eğitim Kurumunuzda İnteraktif Medya Planlama hakkında daha detaylı bilgi almak isterseniz, sizi ziyaret edebiliriz. Bize 0212 451 0 455 numaralı hattımızdan veya iletişim sayfamızda yer alan form aracılığı ile ulaşabilirsiniz.

Bir sonraki yazımızın konusu Eğitim Sektörü İçin Landing Pages ve İMP olacaktır.